Пропускане към основното съдържание

Нещата, които веригите за бързо хранене не искат да знаете

Бързото хранене в последните години започна да става все повече синоним на нездравословно и евтино меню, но това не намалява кой знае колко посещаемостта на "Макдоналдс", KFC или "Пица Хът". За някои хора то е компромис с обичайната им храна, който си позволяват рядко, за други е редовният обяд, а за трети – просто от едно от любимите места, където ходят с децата си.

Няколко документални филма и десетки клипове в интернет показваха неприятната страна на веригите за бърза храна, която предпочитат да не разкриват и обясняват на клиентите си. Сайтът smartmoney.com (част от групата на The Wall Street Journal) публикува няколко неща, които пряко или косвено удрят по джоба ви, а веригите ги премълчават.

Имаме по-здравословно меню, но то ще ви струва повече
След като години наред продаваха меню с 1000 калории на едно хранене, много заведения започнаха да предлагат здравословни варианти като салати, плодове и храна, която не е пържена. Само че се подгответе да платите повече пари за тях – изчислено като средна цена в няколко заведения салата с пиле попада сред най-скъпите храни от менюто за разлика от обикновения бургер примерно.

От една страна, потребителски организации обясняват, че хората са склонни да вземат колкото може повече храна за дадените пари. От друга – веригите твърдят, че се стремят да предлагат много по-разнообразни менюта.

Точно това изгодно меню може да бъде ужасно скъпо
Комбинирано меню от храна и напитка –може да ви се струва идеално, но не си мислете, че е евтино. Подобни комбинации могат да насърчат хората да похарчат повече, отколкото за отделни храни и напитки.

Наистина, ако двата продукта се продават заедно, цената им е по-ниска, отколкото отделните им части. Проучвания обаче показват, че не всички хора искат всички неща в едно комбинирано меню или поне не в предлаганите порции. Те обаче харчат повече, като вземат всичко в комплект.

Според веригите предлаганите опции са много разнообразни и често включват възможност за избор – например салата или плодове, шейк или вода.




Храната не е единственото нещо, което правим бързо
Тъй като обслужват много клиенти за кратко време, рискът от пренасяне на зарази в ресторантите за бързо хранене е по-висок. Дори да отделят много внимание на почистването и елиминирането на бактерии, в последните години в много заведения са намерени салмонела, е.коли и други натрапници, предизвикващи хранителни натравяния.

Бактерията ешерихия коли, или е.коли, е от типа, намерен върху испанските краставици, които предизвикаха смъртни случаи в Германия. Някои бактерии от този щам са безобидни и живеят в човека, други обаче могат да предизвикат тежки здравословни усложнения. В САЩ всяка година около 20 хил. души се разболяват заради е.коли.

Играчките всъщност не са безплатни
Безплатните на пръв поглед играчки, наподобяващи популярни анимационни герои, увеличават продажбите на детски менюта. През 2006 г. например индустрията е похарчила 348.5 млрд. долара за увеличаване на продажбите на детски менюта.

На места е забранено с тях да се дават играчки, но практиката още е много широко разпространена. Как това се отразява на джоба ви – парите, които се харчат за играчки, също са дошли от приходите на веригите, съответно - от храната, която купувате.

Усмивката насреща ви кара да харчите
Влизате в ресторант на "Макдоналдс", а насреща усмихнато момиче ви казва: "Добре дошли! Какво ще поръчате?" Веригите обучават служителите си как да посрещат клиентите така, че те да поръчват повече, разказват техни бивши служители.

Поставянето на хората на предно място в компаниите ги кара да се стараят изключително много и към клиентите – факт, известен навсякъде в бизнеса и умело прилаган от веригите за бързо хранене. Доказано е, че усмихнатото лице на продавача продава по-добре.

Изследване на "Галъп" от тази година показва, че клиенти, които се чувстват обвързани със заведението, харчат 16% повече от тези, които не усещат връзка с него. А най-силното обвързване се получава, когато се отнасят с вас като със скъп гост, когато ви поздравяват топло и ви се усмихват.

Няма гаранция, че франчайзингът ще ви донесе късмет
Най-големите франчайзи (даване на правото да се ползва марка, стоки и снабдяване срещу определени изисквания и такси) в сферата на бързото хранене са и най-успешните по света. Само че има нещо, което компаниите пропускат да кажат – много е трудно да се започне такъв бизнес в момента, освен ако вече не сте собственик, свързан с компанията за бързо хранене, казват експерти по малкия и средния бизнес.

При Subway например 75% от новите франчайзи са на собственици, които преди това са работили под някаква форма във веригата. Освен това желаещите предприемачи често трябва и да теглят банкови кредити, за да стартират бизнеса.




Храната ни може да е изгодна. За акциите не е задължително
За последните 12 месеца акциите на компанията Yum! Brands (която държи марките "Пица Хът", "Тако Бел" и KFC) са се повишили с 43%, а тези на кафе веригата "Старбъкс" – със 70 на сто. Някои експерти обаче препоръчват да си купите храна от тях, а не акции. Причината – анализаторите се притесняват, че растящите цени на храните и горивата в световен план и безработицата ще свият печалбите на компаниите за бързо хранене.

Ще задържим цените на газираните напитки ниски
През последните години много правителства обмислят налагането на данъци върху висококалорични храни, газирани напитки и изобщо на всички продукти, които са вредни. Срещу тях обаче се изправят милионите на лобистите, които имат за задача да попречат на подобно облагане.

През миналата година заведения за бързо хранене са похарчили 9.3 млн. долара за лобиране във Вашингтон, почти три пъти повече, отколкото през 2005 г. Пари за подобна дейност се харчат и в други страни.

Не очаквайте да сме големи спонсори
Авторите на материала дават като лош пример опитът на училищни ръководства да наберат пари от вериги за бързо хранене – резултатът е средно 1000-1500 долара от всяко дарителско събитие, а на някои получените средства са били под 100 долара.


Източник dnevnik.bg

Коментари

Популярни публикации от този блог

Ралица Тошкова в порно снимка

В общество от педали и вечни скандали се взриви и още един сексскандал, този път на невероятния модел  Ралица Тошкова , врътнала едно фелацио на предполагаемия късметлия Владо Арабаджиев, с когото се знае, че красавицата има отношения. Стана модерно да гледаме порно снимки и клипове на звезди, така че скоро време ще вземат да ни станат банални, но дотогава има още какво да се види. На всички бе любопитно да надникнат в дебрите на сексуалните възможности , които  адреналинката  Яна  показа пред цяла България или пък на други звезди, но определено тя бе в класацията топ десет зад позиция номер 1. Сега има и други кандидатки да си показват “дреболиите” като вече споменатата палавница Тошкова. Девойчето е имала много любовници като например футболиста Ники Михайлов и Александър Младенов, както и още една тайфа с известни пелейбои, така че кой е на знаменития фотос, не се знае, въпреки че за най-вероятен се смята  Арабаджиев . В крайна сметка може да заключим, че с в...

Софи Маринова спечели българската "Евровизия"

Софи Маринова е българският представител на "Евровизия 2012". Нейната песен Love Unlimited получи най-много гласове на финала - почти 7000. На шега, в отговор на въпрос дали вярва, че победителят е нагласен, тя "призна", че вече е разбрала как трябва да спечели и е иструктирала роднини и приятели да гласуват за нея. Припомняме, това е третият й опит да спечели конкурса. Първия път, Софи се яви в дует със Слави Трифонов и изпълниха баладата "Единствени", а втория път - с Устата и парчето "Я твоя", припомнят от Lifestyle.bg. На второ място остана Десислава (Dess) с песента Love Is Alive. Очаквано, двете певици заеха първите места. Останалите участници бяха Група New 5, Ивайло Колев, Стелияна Христова, Симона Сиванио, Група Go Week, Цветелин Атанасов - Елвиса, Тодор Гаджалов, Светозар Христов, Рене Ранев и Вяра Панталеева. Академията и зрителите на БНТ избраха тази вечер финалиста в конкурса за песен на Евровизия, който ще представи страната ни на...

Новите калинки прогониха шефовете на ДФ "Земеделие"

След поредицата от скандали в земеделието цялото ръководство на фонд "Земеделие" е сменено, съобщиха от Министерството на земеделието и храните. Новият изпълнителен директор е Румен Порожанов, който до момента беше началник на кабинета на министъра на финансите Симеон Дянков. След избора му той е предложил нови заместници, с които да работи в екип. Това са Свилен Костов, който досега беше началник на отдел "Директни плащания" в ДФЗ. Той поема ресора на досегашния зам.-директор Мюхеттин Караоглан. Другият нов зам.-директор е Иван Капитанов, който идва от Министерството на финансите, където до момента е бил шеф на Дирекция "Финанси на реалния сектор". Той поема мястото на Ангел Кинанов. Третият нов зам.-директор е Свилен Колев, който работи в ДФЗ от 2000 г. и е минал през всички нива, като е участвал в създаването на Агенция САПАРД и е бил началник на отдел "Пазарни механизми". Той поема ресора Програма за развитие на селските райони. Постът на Дра...